onsdag 3. august 2011

Hinkel Pinkel-bursdagskake


Min lille sjarmør fylte 1 år her om dagen. Litt banalt å si "Gud, hvor tiden flyr!" Men den gjør jo det, så det er ikke til å unngå å bruke den setningen.. Det har vært et helt fantastisk år, det beste så langt! Den "stakkar" gutten må tåle en god del sussing og klemming fra mammaen sin, som elsker han mer enn ord kan forklare<3
Lurte lenge på hvordan bursdagskaken hans skulle se ut. Etter en del Googling fant jeg ut at en Hinkel Pinkel-kake måtte han få. Han elsker Drømmehagen. Smiler og kryper til tv'n i full fart når han hører introen. Jeg formet en O'boy-kake til en haug. Det grønne gresset er laget av smørkrem. Hinkel Pinkel og blomstene er laget av sukkermasse. Fikk god hjelp i lillemanns Hinkel Pinkel-bamse og Drømmehagen-DVD da jeg skulle utforme Hinkel Pinkel. Jeg bruker Wilton fargepasta, den gir veldig klare farger. Litt utfordrende å jobbe med sukkermasse, siden varme hender gjør den lite samarbeidsvillig.. Måtte sette den inn i kjøleskapet til avkjøling et par ganger. Det ferdige resultatet ble ikke så verst, synes jeg. Etter møtet med 1-åringen, så kaken slik ut:

Lillemann er ikke en veldig engasjert griseunge, så vi måtte hjelpe han litt.. Men han var rask å rive hode og bein av Hinkel Pinkel....;)

GRATULERER MED 1-ÅRSDAGEN LILLE VENN! <3

Ingen kommentarer: