onsdag 8. juni 2011

Ja, vi elsker dette landet!


Jeg er en person med en sterk nasjonalfølelse. Jeg elsker Norge! Vi har et fantastisk vakkert land, hvor vi kan føle oss relativt trygg. Vi har rent vann, vi har frodig natur "rett utenfor stuedøra", vi har fjell, vi har fjord. Det "eneste" vi har å klage over er været. Som boplass velger jeg Norge -med sitt dårlige vær, fremfor hvilket som helst land med godt vær, any day! Når det kommer til ferie, har jeg de beste minnene fra Norgesferier. Sommeren 2009 f.eks, da vi kjørte Harstad-Oslo t/r. Vi opplevde bl.a topptur på Galdhøpiggen, 2 konserter i Oslo (Metallica og Madonna), Maihaugen, Hunderfossen, Trollstigen, Trollveggen, Ålesund, Atlanterhavsparken, Trondheim, Nidarosdomen og mange fine campingplasser. For ikke å snakke om ferieturen innover Lofoten i 2007. Det var første gang jeg var der, og jeg ble trollbundet av den vakre naturen.
Kongen og kongehuset står som selve symbolet på Norge. Jeg håper inderlig at det vil bestå i all evighet! I dag fikk jeg anledning til å få et glimt av kongeparet, for første gang. De er på rundreise i Troms. I dag var de på Evenskjer, som er et tettsted ca 30 min fra Harstad. Fikk tatt mange bilder av kongen, dronningen og kongeskipet. Etter at vi hadde dratt fra arrangementet, kjørte vi for å finne en plass jeg kunne ta bilde av kongeskipet da det passerte under Tjeldsundbrua. Det ble en del venting, men det var det absolutt verdt! Bildene ble kjempefine. Glad for at det var dårlig vær, det gav bildene et mystisk og litt kunstnerisk preg. Sol og skyfri himmel hadde gjort bildene kjedelig.. Dette bildet ble så fint at det en gang skal rammes inn og få en  plass på minneveggen (når vi en gang får hus med mer veggplass..).
Ps! Trykk på bildet for større versjon.

Ingen kommentarer: