torsdag 3. mars 2011

Stolpute til barnestol



Da jeg nettopp hadde fått vite at jeg var gravid, var jeg på langweekend hos min storesøster i Oslo sammen med mamma. Vi var på et julemarked på Nesodden. Der var det ei som solgte hjemmesydde stolputer til Ikea-høystol. Jeg har en slik stol etter Andrea, og syntes at den trengte en pute. Siden jeg hadde lyst å holde graviditeten hemmelig kunne jeg ikke kjøpe den, det ville jo vært mistenkelig... Jeg bestemte meg for at jeg skulle sy en selv. Her er resultatet. Den har en lomme i gjennomsiktig plast på baksiden, til leker. Nå tenker jeg på å sy en ny, fordi jeg synes den er litt for jentete, selv om bunnfargen er lyseblå.
Legg merke til underlaget på bordet. Det er et skrivebordunderlag fra Ikea som beskytter det vakre spisebordet vårt mot hakk og riper. Genialt! Lillemann elsker å denge ting i bord, gulv, etc. Underlaget består av en metallplate dekt med jukseskinn.

Ingen kommentarer: