søndag 4. september 2011

Heklet vognteppe




Eeeendelig ferdig med vognteppet, som jeg har heklet på i noe som føles som en eeevighet! Er ikke så tålmodig med slikt langtekkelig og ensformig håndarbeid.. Da jeg kjøpte ny vogn til lillemann i fjor høst, en brun Simo kombi, syntes jeg at den trengte et fint og matchende vognteppe. Jeg googlet litt og fant en fin oppskrift. Jeg brukte i grunn bare idéen i oppskrifta, fordi jeg måtte gjøre om på veldig mye slik at den passet til babyull. Oppskrifta var laget for et ganske tykt garn, mens babygarn er veldig tynt. Teppet er laget i samme teknikk som bestemorsruten, bare at det er heklet i rader. Det finnes utrolig mange fine oppskrifter på lappetepper, f.eks. dette hexagon-teppet, men jeg fikk nok av lappetepper etter jeg heklet dette. Da jeg omsider var ferdig å hekle lapper, hadde jeg jo egentlig bare kommet halvveis, fordi jeg måtte begynne på monteringa... Da mistet jeg motet og arbeidet ble liggende flere år før jeg giddet fortsette.
Heldigvis er lillemann en vogn-sove-gutt, så han har enda god bruk for vognteppe selv om han er blitt 13 mnd:)

1 kommentar:

Big sis sa...

Kjempefint! Du er så FLINK!